Friday, June 12, 2009

raksasa sastera semasa!

pada perasaan saya,saya rasa saya terasa sasa yang rasa-rasanya kurang selesa
apabila saya rasa ada perasaan yang saya telah terbiasa merasakannya telah
membiasakan saya supaya merasa biasa sahaja.saya terbiasa berpuasa pada hari selasa bersamaan lusa bersama musa kerana saya rasa selesa seperti biasa merasakannya tidak membuat saya rasa tersiksa selain saya merasa satu rasa yang sangat berperisa iaitu rasa puas berpuasa setelah mendapat pahala yang luas seluas alam semesta bersama rasa lengkuas hasil berbuka puasa masih pedih terasa bisa.saya rasa saya sedang rasa selesa kerana rasa-rasanya saya merasa saya akan menceritakan sebuah cerita seru serak suara raksasa.seekor raksasa yang saya rasa bernama 'raksasa Sastera'.raksasa ini tergesa-gesa sahaja pada setiap masa terutamanya pada hari selasa jika tidak salah.semasa raksasa yang bernama Sastera ini sedang bersiar-siar sepanjang sentosanya selingkungan sungai semesta,raksasa yang bernama Sastera dengan tidak semena-mena telah menegur seekor raksasa lain.raksasa lain sering sahaja segan dan siksa untuk menyahut semua saranan dan sapaan sang Sastera.jangan anda sangka bahawa
raksasa yang ditegur oleh sang Sastera sukar diajak bertegur sapa cuma kerana raksasa itu
tidak menyahut sapaan sang Sastera.sebenarnya dia tersiksa dan merasa sangat kesal
dan sedih setelah disapa oleh sang Sastera kerana sejurus sapaan sang Sastera,seluruh
persekitaran sepanjang selingkungan sungai semesta pasti tidak memberi keselesaan
kepada raksasa-raksasa setelah bau halia keluar dari mulut sang Sastera.kesimpulannya,
semasa bersiar-siar,setiap manusia mahupun raksasa seharusnya merasa selesa serta
sentiasa menjauhi perasaan kurang selesa dan saya sarankan anda semua seharusnya sentiasa membiasakan diri supaya tidak terlepas dari melafazkan kata-kata sapaan kepada sesiapa sahaja yang berhampiran.

sekian sahaja daripada saya yang sentiasa merasa tidak selesa untuk membuat anda semua
rasa kurang selesa dangan sastera saya tentang seekor raksasa bernama Sastera.

maaf,saya tidak sengaja.

p/s: sesi melembutkan lidah.

20 comments:

  1. Blog kau tidak berhenti menghiburkan aku.
    hahahhahhah

    ReplyDelete
  2. kaw pon ape kurangnye.haha.
    ni untuk S,nnt aku ade
    mase aku bwat untuk R
    plak bg kaw nye R tu
    btol sket.haha.

    ReplyDelete
  3. mmg menghiburkan la tulisan serta nukilan bedmeto aku nie. mmg hiburann~

    ReplyDelete
  4. terima kasih bedmeto yang sangat pandai
    ambik hati aku.haha.
    belum aku tulis pasal kaw gi.

    ReplyDelete
  5. sry to interrupt,
    tp ur bm higher sgt,
    dat sumtymes it gets me hard to undrstd,
    hue,
    btw,lgu sygku tue besh,
    ahhha,
    luck her,

    ReplyDelete
  6. ahaha,zuzilawani xpenting nk phm pon
    bace je.haha.
    thnx.her?i dun hv any 'her'pon.
    haha.

    ReplyDelete
  7. apehal la bangang sangat bedmeto aku ni.
    aku nk ckp thnx pon slh ke?
    time kaw gay aku xkecoh pon.babi.

    ReplyDelete
  8. lancar sudah aku sebut S ,,
    hahaha

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. amer sabar menunggu.
    kimal jangan marah
    chamakh jangan kecoh.
    henget jangan sibuk.
    zuzilawani jangan terkejut.
    mungkin dahulu tiada 'her' bagi kimal.
    hanya 'him'.
    tapi kini kimal, takkan masih sendiri??

    ReplyDelete
  11. ahh kaw dzul kamal anak lelaki abd haidir.
    bermadah pujangga pula disini.
    tiada ekabahasanya semua ini.
    aku tau r kaw smpi skang ade him.

    ReplyDelete
  12. mengapa sedimikian rupa cemuhan yang kau lemparkan terhadapku?
    tiada 'him' 'her' ataupun 'it'.
    hanya si- Dia yang Maha Kuasa.
    begitulah sepatutnya.

    ReplyDelete
  13. bukan mencemuh berkata dusta,
    cili itu pedas rasanya,
    si dia yang mana anda maksudkan,
    diatas sana atau yang terkelana,

    jangan menjadi insan durjana,
    mengaku tuhan tatkala perlu,
    sudahlah dwipengkhususan,
    bercakna mampu,teman si syaitan.

    balas2?haha

    ReplyDelete
  14. mendengarkan kalam anda.
    mengakibatkan saya terkelu seribu bahasa.
    mungkin ada benar apa yang diperkata.
    tetapi tidak seteruk mana.

    mengingati si Dia tatkala merana.
    sedangkan terlupa di masa leka.
    oh, alangkah durjananya!
    saya ingin mencapai syurga.
    akhirat juga dunia.
    doa saya dijauhkan neraka.

    diri ini cemerkap kadangkala.
    menghampiri syaitan durjana.
    kerana rapuhnya iman di dada.
    serapuh papan dimamah usia.
    bimbinglah saya, jangan dicela.

    ReplyDelete
  15. bermadah helah berkata bisa,
    langsung kalah teknik senggama,
    sekurnianya akal bersulam usia,
    sendiri beza emas tau swasa.

    takkan beralih hai kiblat nan indah,
    nyata mengutuh kudrat yang berkuasa,
    sebalik pintasan puisi nan indah,
    bunyi berdentum ada tandanya.

    pukimaklah anda.haha

    ReplyDelete
  16. ya!
    saya yang lemah serta hina.
    saya menyangka kaca sebagai permata.
    maafkan saya.
    tiada nawaitu bermain kata.
    sekadar berbicara meluah rasa.
    bukankah ini tujuan,
    link ini dinama cemuhan???

    ReplyDelete
  17. haha.cemuhlah.cemuh lagi.
    mmg hbt gaya bahasa budak koleq nih.
    tu yg sebenarnya.haha.
    mintak ampun mintak maaf uncle.

    ReplyDelete